Cercar en aquest blog

dijous, 27 de desembre del 2012

Final

Final del semestre. Final del bloc.

Aquesta és l'última entrada d'aquest bloc l'objectiu del qual era descriure, reflexionar i ampliar sobre gairebé tots els conceptes que he anat treballant en dues de les assignatures del Mòdul 1 del 1r Semestre de la carrera: Comunicació oral, escrita i digital (COED) i Gestió de la informació i TIC (GITIC). Per tant, podríem dir que en aquest bloc hi podreu trobar tot allò que he après en aquestes dues assignatures aquests últims tres mesos. 

COED

El què hem treballat en aquesta assignatura gira bàsicament entorn del llenguatge com a mitjà de comunicació. A l'entrada anterior vam parlar del llenguatge i les seves múltiples aplicacions i de la competència que es necessita per saber-lo utilitzar adequadament tant de forma escrita, oral com digital. 

Del llenguatge escrit n'hem parlat a través dels processos de comunicació escrita de, per una banda, Linda Flower i J.R. Hayes i, per l'altra, d'I. Amadeo i J.Solé. A través del Twitter i de l'etiqueta #coed1m, hem pogut treballar la capacitat de síntesi i de reflexió. El llenguatge escrit l'hem tractat també des de la descripció, fent-ne una de nosaltres mateixos, llegint-ne d'altres (poesies, contes, cançons) i fent-ne una altra d'algun company.

La descripció, si ho recordeu, també la vam treballar des del llenguatge oral amb l'activitat "Qui ets, tu?", en la qual jo vaig descriure l'Andrea a partir de les cordes d'una guitarra. Però per treballar la parla hem realitzat moltes altres activitats: Primerament vam llegir Com parlar bé en públic que ens va donar multitud de consells per millorar com a comunicadors davant d'un públic. Tot el què havíem après ho vam poder posar en pràctica amb dues exposicions orals: la presentació del treball "Identitat i territori" i la de "El bon comunicador", que si ho recordeu, el meu grup i jo vam parlar de Pilar Rahola.

Pel què fa al llenguatge digital, com ja he dit anteriorment, el vam treballar a través del Twitter i parlant sobre l'educació en comunicació audiovisual, analitzant un anunci de publicitat del Seat Altea XL. Aquest últim llenguatge l'hem treballat més conjuntament amb GITIC, com comentaré després.

D'aquesta assignatura m'agradaria destacar les entrades que he fet sobre "Educació en Comunicació Audiovisual" i "Descriure", ja que en totes dues he pogut descriure àmpliament el tema treballat a classe i n'he pogut fer una bona ampliació i reflexió. 

GITIC

Pel què fa a aquesta assignatura el què hem treballat bàsicament han estat diferents eines i programes útils i interessants com a suport educatiu. De fet, les eines i programes que hem treballat es poden relacionar amb algun verb de la Taxonomia de Bloom -que si no recordeu què és podeu recuperar en una entrada anterior que vaig escriure- i es poden aplicar a partir d'alguna activitat a l'aula d'una escola. En aquesta taula ho veureu exemplificat: 


A més, en aquest link hi trobareu un mapa conceptual amb les principals competències, programes i eines que hem treballat a GITIC.

Per acabar m'agradaria dir que, pels lectors que es trobin relacionats amb el món de l'educació, seria molt bo i interessant que féssiu un cop d'ull a aquesta entrada, en la qual parlo sobre la importància dels docents de dominar TIC i les TAC a partir d'una conferència d'Anna Pérez i de documents de la UNESCO i la ISTE.

***

En conclusió, la intenció principal d'aquest bloc era que fos d'interès i/o d'ajuda pels lectors en tots els aspectes possibles i espero que hagi estat així. 

Moltes gràcies per l'atenció i fins una altra!

EulàliaTG





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada